NEW ORLEANS

Efter 12 timmar på resande fot kom vi fram till New Orleans, som visade sig vara vår favorit stad! Även fast vi inte ens var i staden 24 timmar så blev vi som förälskade i miljön, människorna och ja allt! Vi kom fram till vårt hostel som vi var väldigt skeptiska till när vi klev ut ur bilen. Området var inte det bästa och det var rätt sunkigt överallt. Med lite tvekan plingade vi på dörren och möts av ett stort leende av en man som heter Smitty som sedan visade sig vara vårt umgänge för resten av kvällen. Vi möts också av ett otroligt fräscht boende. Rachel och jag tittade på varandra och drog en lättande suck och skrattade!! Ännu ett bevis på att man inte ska dömma hunden efter håren. Vi checkade in och Smitty frågade om vi ville ha en bloody mary precis när vi kommit innanför dörren typ.. Å fy fan vad äckligt det är, haha vi tvingade oss i lite och sedan hällde vi ut det. Blev genast kompisar med alla på hostellet och Smitty och hans kompis Nathan tog ut oss till en bar där dom kände alla tydligen. haha, vilka underbara människor vi har fått träffa! Resten av kvällen var helt underbar, en av de bästa kvällarna på länge!! Tröjor, skorpionshot och beignet skulle förmodligen va de bästa orden som kan beskriva den.. :)
 
Efter cirka 2-3 timmars sömn begav vi oss ner till downtown. Åkte till stadsparken, underbar park, vi såg fria sköldpaddor. Med ett väldigt pressat schema, där vi skulle flyga ut klockan två med så mycket å se var det lite stressat. Vi gick iaf runt nere downtown och kollade runt och letade efter mina efterlängtade pins! Har blivit en pins samlare nu förtiden!!! fick nog md mig över tio stycken hem haha!! Vi tog vår efterlängtade lunch som blev Gumbo. Åh jjisses om jag skulle kunna äta gumbo varje dag då hade jag fan gjort det. Vilken underbar rätt!! Var anka och alligator i. Rätt var det var så sitter vi på flyget mot memphis.
 
Har inte alls mycket bilder från New Orleans med tanke på att vi försökte göra så mycket som möjligt! :) 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
BEIGNET!!
 
 
 
 
 
Gässen som jag knappt kom förbi, så gut som de skulle käka upp mig, bilden är från en filmsnutt Rachel tog när jag försökte ta mig förbi dom haha!! 
 
 GUMBO!!!! 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentera här: