LASSEN VOLCANIC NATIONAL PARK

Hej hopp. 
 
 
Denna helgen har jag och familjen varit i en national park och campat. 
Började väl en aning tveksamt då jag i torsdag på min fotbollsmatch lyckades skada mig i foten. Så hela fredag blev kryckorna mina bästa vänner och is. Vi åkte tidigt på fredagsmorgonen och när vi var cirka 20 min ifrån stället vi skulle campa på öppnade sig himmelen och kerstin och jag kollade på varandra och tänkte att nu får vi nog ta och campa i bilen... Det fortsatte och spöregna och i blev mer och mer skeptiska till idén att campa. Vi började diskutera och kolla efter olika motel och hotell längst med vägen och vi insåg att det "bara" var 135 miles till Reno. haha, vi kom närmre och nämre platsen vi hade camping plats på . Sisådär 2 minuter kvar ser vi blå himmel och när vi kommer fram till platsen ser vi att det inte alls har regnat på campingplatsen och vilken lättnad det var.. Haha, kändes skönt att vi se vita moln!! 
Fredagen bestod mest av att plocka fram och fixa tälten och allt som skulle fixas. På kvällen efter mat satt vi vid elden och bara myste. 
 
Lördagen blev mycket mer händelserik. Foten känns faktiskt inte alls okej men är inte den som skulle sitta still och kolla på när andra personer gör massa roligheter. Det är inte jag helt enkelt. Så på morgonen traskade jag ner till sjön och knäppte lite bilder. Efter jag kom tillbaka var det frukost sen började vi göra oss iordning för en hike, en litelite längre hike än vad jag tänkte. Det var bara å bita ihop. Inte varje dag man har chansen å göra dessa roliga saker. Vi klättrade upp för en stor vulkan som belönades med en magnifik utsikt och rikligt med blåst. Fy sjutton va värt det var allt det jobb, och smärtan var som bortblåst. Väl tillbaka på campingplatsen käkade vi och sedan gick vid ner till sjön för att bada och bara vara. Var betydligt varmare än vad havet är här men jag som är så frusen av mig kände inte min kropp efter ett tag haha.. På kvällen var det upp med en stor fin brasa igen och grilla korv och bara va igen. 
 
Söndagen åkte vi hem rätt tidigt men jag och pojkarna gick ner och klättrade över alla lavastenar och lekte någonslags lek. Vi såg en orm som tydligen va giftig så då var vi tvungna att springa tillbaka och berätta den stora nyheten ;)
 
Det bästa med allting är att man vaknar upp när solen går upp och man går i princip å lägger sig när det blivit mörkt ute . man får så mycket ut av dagen och man känner sig faktiskt utvilad. Du hinner med och göra så mycket under dagen att man faktiskt somnar innan klockan tio. 
 
 

Kommentera här: