3 månader

Hejåhå! 
 
Jaha, ja! Gick in här för å skriva ett inlägg om något fint, men som den senila tjej jag är så har jag glömt bort vad det var som va så bra jag hade tänkt skriva om haha... 
 
Iallafall, för tre dagar sen hade jag varit här i 3 hela månader... Det är helt sukt vad tiden går snabbt men ändå inte, det känns som jag har varit här hur länge som helst! Jag har kommit till den bästa värdfamiljen som man kan önska sig, har tre underbara(ibland...) killar som jag har möjligheten att ta hand om, se något de lär sig varje dag liksom värmer hjärtat lite extra. Det är inte alltid det är en dans på rosor, ibland är det som att jag vill öppna dörren å bara springa iväg, men samtidigt får jag så otroligt mycket tillbaka av de småliven, som när de kommer springade och hoppar upp och kramar en! Jag har fått vänner för livet som jag aldrig kommer släppa ur mitt liv. Upplevt saker, positiva och negativa som kommer och hjälpa mig att forma den människa jag kommer bli för resten av mitt liv. Det finns dem dagar där jag vill ligga i sängen hela dagen kolla på film och bara vara, då jag tänker för mycket för mitt eget bästa.
Vad ska jag göra efter detta år?
Vad vill jag jobba med?
 
Vill jag förlänga ytterligare ett halvår?
Vad kommer att ha hänt i lilla Nybro?
Kommer det ens vara något sig likt när jag kommer tillbaka? 
Plugga, resa, resa/jobba? 
 
 När man ligger såhär å tänker kommer det egentligen bara upp mer å mer problem känns det som.. haha! 
Det har ju egentligen bara gått 3 månader, det återstår 9 underbara månader där jag förhoppningsvis kommer kunna att lista ut några av dessa frågor. 
9 månader fullt av saker jag har att se framemot!
För det första jul å nyår i ett helt nytt land! 
Resan i februari som jag kommer göra med Rachel som kommer vara så himla otroligt kul!! 
Familj och vänner som kommer och hälsa på!
Cochella.
Och sedan en Kalifornisk sommar!
 
Varje liten dag blir jag påmind hur fantastiskt mitt liv faktiskt är, jag har fått möjlighet att göra en livsförändrade resa, träffa så otroligt mycket fint folk, jag får mat i magen varje dag, jag har en skön säng att gå å lägga mig i varje kväll. 
 
Det får en verkligen och tänka när man ser hemlösa vart man än går nästan, det gör ont i hjärtat. Det var som en dag när jag var i en park, en super gullig man kom fram och önskade oss god jul och sa att hade han något och ge oss så hade han gjort det. Det han frågade efter fick mitt hjärta att slå lite snabbare, han frågar om jag har något vatten, Vatten! inte droger, cigaretter, pengar eller något sånt utan vatten. Naturligtvis hade jag inte vatten men jag hade en stor gatorade som jag med glädje gav bort! 
Vi borde vara mer rädd om sånt som faktiskt betyder oändligt mycket för oss, även om han/hon inte alltid gör oss glada varje sekund så finns alltid kärleken någonstans. Jag själv tänker inte på detta lika ofta som jag borde! Jag kommer på mig själv att bli arg för de minsta saker och sitter och tänker, varför? Det var inget å bli irritera över alls. 
 
Ja, det blev ett litet inlägg ändå! På onsdag är det Julafton och på torsdag med, haha! Kommer förmodligen upp en drös med inlägg i helgen om alla festligheter!! :)
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentera här: